Kötött és horgolt szett - sapi és kézmelegítő

Nagyon változékony az időjárás, néhány napig 0 fok alatti a hőmérséklet, utána pár napig napos, szinte meleg 8-10 °C is van. Ilyenkor nem árt, ha az embernek van többféle (de legalább kettő) sapkája, kesztyűje.  Amikor enyhébb az idő, de még elkél a sapka, akkor a saját készítésű horgolt sapimat és kötött kézmelegítőmet kapom fel.
Tavaly előtt találtam egy tetszetős fonalat egészen olcsón. Az egyik rövidáru üzlet kiárusította azokat a fonalakat, amik kifutó színek voltak. Így találkoztam egy fénylő, kevert szálas csodával. Részben gyapjú, részben műszál, vastag, de váltakozó vastagságú, színátmenetes fonal.
Így olyat csináltam, ami nem annyira szerencsés, a fonalhoz kerestem mintát. Azt akartam könnyű legyen és kipróbálhassam az új bambusz horgolótűt. :D Így találtam rá a sapka leírására.
Szeretem a napellenzős, simléderes sapkákat, télen különösen erősen tud tűzni a nap, alacsony szögből.  Praktikus, mert a sildje tartja a formáját mindenféle beépített merevítő nélkül. :) 
Az eredményt egyszerűen imádtam!! Puha és meleg. Bár a minta lukacsosnak tűnt, de mégsem érzem, hogy átfújná a szél. A fonal maga pedig nagyon rugalmas, ezért a sapka is, ha magasan kontyba fogom össze a hajam, akkor is a sapi alá fér. A fonal remekül bírja a mosógépet. Picit bolyhosodott, de ugyanúgy finom puha, fényes és tartja a formáját. Kicsit másképp tűztem fel a gombokat és hosszabbra hagytam az elülső részt, így nekem jobban teszik.

Kicsit már ki van bolyhosodva, de nem csoda, sokszor dobtam már a mosógépbe. :D
Fonal Red Heart Romy - Jungle
Horgolótű: 7 mm bambusz

Gyerkőcök mellett praktikus tud lenni az ujjatlan kesztyű, vagy kézmelegítő (persze csak akkor, ha nem repkednek a mínuszok). Korábban sosem kötöttem 5 tűvel, így ennek is eljött az ideje. A két fél nem lett teljesen egyforma, mert az egyiket kicsit szorosabbra készítettem. Ezt is imádom, a hossza is pont jó, még befér a kabát ujja alá, és nem lóg ki a karom.


Ezen a képen még a várandós nadrágom van rajtam, mert lányom még a pocakomban volt. :)



Kötőtű: 5 mm teflon zoknikötő

Érdekes egyébként, hogy a rövid színátmenet mennyire más hatást kelt kötött illetve horgolt mintán.

Megtetszett a több tűvel  bűvészkedés. Azóta is tervben van, hogy megtanulok zoknit kötni, de még sajnos nem került sorra. :) Kíváncsi vagyok, hogy a kézzel kötött zoknik jobban bírják-e a gyűrődést mint a bolti nagyüzemi társaik. Az biztos, hogy azokat legalább meg lehet stoppolni, nem úgy mint a modern ipar "csodáit"....

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

UFO (UnFinished Object) - Minion horgolás 1. rész

Karácsonyi utózönge - pótlás

Körmellény horgolás - kislány méret